Yogaflyt

Fra. 15 august starter vi opp igjen med Yogaflyt. Dette gjelder de som velge drop in, klippekort eller yogapakke. Har du heller lyst å melde deg på fast kurs starter vi opp 29. august.

Du kan melde deg på:

Yogaflyt – 1 onsdager kl18:30 – 1945

Oppstart 29. august, 2000kr for 10 uker.

Yogaflyt – 2 onsdager kl20:00 – 21:30

Oppstart 29. august, 2100kr for 10 uker

Yogaflyt på lørdag kl 0945 er åpen for alle – Klippekort, drop in eller yogapakke.

Yogaflyt er en relativt fysisk krevende yogatime der vi i store deler av timen jobber i flyt. Hovedfokus er balanse mellom kropp og sinn. Det vil si at vi trener både styrke, samtidig som vi har fokus på å roe ned sinnet og finne en indre ro. Pust er en vesentlig del av yoga, og vi øver oss på å bli mer bevisste på hvordan vi bruker pusten.
Rent praktisk vil det si at vi jobber med ting som den moderne kroppen sliter med, for eksempel dårlig holdning, svake ryggmuskler, for stramme brystmuskler og for stram setemuskulatur. Vi åpner opp i hoftene og bygger styrke i bena. Samtidig som vi jobber fysisk i timene, har også kroppene våre behov for å koble av og gi slipp, spesielt i disse dager hvor vi er ‘på’ hele tiden. Vi gjør dette gjennom fokus på pust og ved å øve på å være tilstede (oppmerksomhetstrening). Jeg avslutter alltid med ledet avspenning.

Yogaflyt er oppdelt i 3 nivåer. På alle nivåer vies det tid til pranayama (pusteøvelser) og på Dynamisk 2 og 3 jobber vi med enkle meditasjonsteknikker.

Yogaflyt Introkurs – Gir en innledning i hvordan vi jobbe med yogastillinger i flyt, samt noen av de mest vanlige yogastillinger.

Yogaflyt 1 – Passer for alle som har gått introduksjonskurset og som ikke ønsker å øke vanskelighetsgraden, eller for de som har lyst til å trene en rolig form for dynamisk yoga.

Yogaflyt 2 – Litt mer krevende, dynamisk time med mindre veiledning i teknikk enn i Dynamisk 1, et raskere tempo og noen mer krevende stillinger. Passer best for de som har gått Dynamisk 1 eller har erfaring med en form for dynamisk yoga fra før.

Ønsker man noe enda mer krevende, kan man prøve Ashtanga yoga.

 

rsz_dsc_0340

Fra. 15 august starter vi opp igjen med Yogaflyt. Dette gjelder de som velge drop in, klippekort eller yogapakke. Har du heller lyst å melde deg på fast kurs starter vi opp 29. august.

Du kan melde deg på:

Yogaflyt – 1 onsdager kl18:30 – 1945

Oppstart 29. august, 2000kr for 10 uker.

Yogaflyt – 2 onsdager kl20:00 – 21:30

Oppstart 29. august, 2100kr for 10 uker

Yogaflyt er en relativt fysisk krevende yogatime der vi i store deler av timen jobber i flyt. Hovedfokus er balanse mellom kropp og sinn. Det vil si at vi trener både styrke, samtidig som vi har fokus på å roe ned sinnet og finne en indre ro. Pust er en vesentlig del av yoga, og vi øver oss på å bli mer bevisste på hvordan vi bruker pusten.
Rent praktisk vil det si at vi jobber med ting som den moderne kroppen sliter med, for eksempel dårlig holdning, svake ryggmuskler, for stramme brystmuskler og for stram setemuskulatur. Vi åpner opp i hoftene og bygger styrke i bena. Samtidig som vi jobber fysisk i timene, har også kroppene våre behov for å koble av og gi slipp, spesielt i disse dager hvor vi er ‘på’ hele tiden. Vi gjør dette gjennom fokus på pust og ved å øve på å være tilstede (oppmerksomhetstrening). Jeg avslutter alltid med ledet avspenning.

Yogaflyt er oppdelt i 3 nivåer. På alle nivåer vies det tid til pranayama (pusteøvelser) og på Dynamisk 2 og 3 jobber vi med enkle meditasjonsteknikker.

Yogaflyt Introkurs – Gir en innledning i hvordan vi jobbe med yogastillinger i flyt, samt noen av de mest vanlige yogastillinger.

Yogaflyt 1 – Passer for alle som har gått introduksjonskurset og som ikke ønsker å øke vanskelighetsgraden, eller for de som har lyst til å trene en rolig form for dynamisk yoga.

Yogaflyt 2 – Litt mer krevende, dynamisk time med mindre veiledning i teknikk enn i Dynamisk 1, et raskere tempo og noen mer krevende stillinger. Passer best for de som har gått Dynamisk 1 eller har erfaring med en form for dynamisk yoga fra før.

Ønsker man noe enda mer krevende, kan man prøve Ashtanga yoga.

 

Top