Gravideyoga

Hvorfor yoga under graviditeten?

Den gjør deg sterk og smidig på en skånsom måte. Styrke er noe man trenger masse av for å bære på all den ekstra vekten og ikke minst under selve fødselen. Den kan lindre smerte og andre plager under graviditeten, som for eksempel ryggsmerte og kvalme. Du lærer å holde stressnivået nede, får bedre kontakt med babyen i magen og lærer forskjellige avspenningsteknikker som vil være nyttige både under og etter graviditeten.

Er du i starten av svangerskapet – eller er du allerede på vei mot tredje trimester? Våre instruktører har spesiell kompetanse til å ta godt vare på deg under hele graviditeten. Uansett hvilket trimester du befinner deg i: Yoga vil gjøre deg godt.

  • Vi setter sammen små grupper.
  • Treningen foregår i en rolig og intim atmosfære.
  • Øvelsene tilpasses den enkelte og tar særlig hensyn til fysiske utfordringer som kan oppstå under graviditeten.
  • Du får anledning til å møte jordmor og stille spørsmål.
  • Etter trening åpner vi for en sosial stund der erfaringer kan utveksles over en kopp te.

Hos oss søker vi å utvikle fysisk mykhet og styrke sammen med en indre ro og balanse. Slik forbereder vi deg best mulig til en av livets største og viktigste oppgaver.

10 ukers kurs (75 min) koster 2000kr.

Vi tilbyr to typer gravidyoga timer med litt forskjellige fokus. Begge timer passer for alle trimestere men vi vet fra erfaring at ingen graviditet er lik og noen føler seg i topp form under hele graviditeten og har lyst til å bruke kroppen litt mer fysisk. Andre har behov for ro og avspenning. Det er derfor vi har satt opp to gravidyoga timer hvor man kan velge selv det som passer sin graviditet best. Det er fullt mulig å veksle mellom timene selvom man er hovedsakelig meldt på en av kursene.

Er du gravid men kurset er allerede i gang? Ta kontakt. Det er ofte en eller to ledige plasser på kursene og da er det å bare hoppe på.

Gravidyoga – MYK

Mandager kl 1700 med oppstart 27. august.

Dette er en gravidyoga time som passer for både 2 og 3 trimester. Hovedfokus er på bevegelighet, kontakt med barne, ro og avspenning.

Gravidyoga – FLYT

Torsdager kl 1700 med oppstart 30. august.

Denne timen passer også for både 2 og 3 trimester men med mer fokus på styrke og flyt. Her kommer mange øvelser som man kan kjenne igjen fra dynamiske yoga former men tilpasset gravide. I tillegg er det fokus pust og avspenning.

 

 

Top