Yoga for Bedre Søvn

God søvn er en kilde til god helse. Mens vi sover får hjernen sin nødvendige hvile og kroppen får mulighet til å lade opp til en ny dag. Slik styrker søvnen oss både mentalt og fysisk.

Har du vanskeligheter med å roe ned etter dagens aktiviteter og slippe taket i bevisstheten?  Noen enkle yogaøvelser kan hjelpe deg å falle til ro og gi deg avspenning, slik at du lettere lar søvnen komme smygende.

For å oppnå dette benytter vi oss av pusteteknikker som bidrar til å roe ned nervesystemet. Vi praktiserer enkle yogastillinger som frigjør spenninger fra musklene og bindevevet. Slik forberedes kroppen og sinnet til å gå inn i søvnmodus.

Forskning har vist at meditasjon og avspenning ikke bare bedrer nattesøvnen. Øvelsene kan også benyttes på dagtid for å gi deg hvile når du har behov for det.

Vår verden er ofte så full av inntrykk og stimulanser at det blir vanskelig å finne en naturlig nedtrapping til søvn og avspenning. De enkle yoga- og  pusteøvelsene du lærer på kurset, kan du bruke til å skape overgang mellom en hektisk hverdag og hviletid. Med yoga som en del av den daglige rutinen kan du bidra til å gi deg selv et nytt og bedre søvnmønster.

En liten fristelse til slutt:

På kurset kan du også få en smak på Semiras spesielle god-natt-te…

Top